Новини

Замовнику лобістських послуг Тимошенко “подарували” партнерство з розпильником україно-іракського контракту

FacebookTwitterTelegram

Партнером близького соратника Юлії Тимошенко Михайла Соколова є фірма, що підозрюється прокуратурою в отриманні $750 тис від “Укрспецекспорту” в рамках контракту на поставку техніки в Ірак за послуги, які, за версією слідства, не виконувала.

Михайло Соколов – очільник Миколаївської «Батьківщини». Відомий тим, що під його керівництвом британська компанія “Trident Foundation” оплачувала лобістські послуги Юлії Тимошенко у США. Всього за три роки британська фірма Соколова витратила на лобізм лідерки “Батьківщини” майже $1,3 млн. Про це писало видання “Українська правда”, з посиланням на звіти лобістської компанії Wiley Rein.

Михайло Соколов з 2016 року також володіє 25%-ою часткою у польській компанії Air Cyber Services. Як з’ясували журналісти Bihus.Info, його партнером у польському бізнесі є фірма Runestone Partners LLC, яка фігурує у схемах розпилу величезного контракту “Укрспецекспорту” з Міноборони Іраку. За версією слідства, у 2013-2014 рр. Runestone Partners отримала від “Укрспецекспорту” $750 тис за агентські і брокерські послуги, які насправді не виконувала.

Сам Соколов у коментарі програмі переконував, що в нього лише 1% і той йому “подарували”.

Контракт з Іраком на загальну суму в півмільярда доларів був укладений ще 2009 р. За ним Україна мала б протягом кількох років поставити в Ірак 420 БТРів та 6 літаків АН32. Однак з якістю БТРів виникли серйозні проблеми, через це іракська сторона призупинила контракт в середині 2014-го. У результаті в Ірак поставили не всі БТРи, а лише 37 з 420 замовлених.

Наразі Runestone Partners – фігурант кримінальної справи прокуратури щодо зриву іракських контрактів та виведення коштів через низку посередників. Компанія зареєстрована в США, а її представником вказаний пенсіонер Рой Морріс.

Разом з тим, журналісти Bihus.Info з’ясували, що польська фірма соратника Тимошенко і офшорки-фігуранта справи про розпил військового контракту – заплатила мільйон гривень раднику директора “Укрспецекспорту”. Виплата із позначкою “гонорар” відбулася у 2017 році. Мільйон гривень від польської Air Cyber Services отримав радник директора “Укрспецекспорту” Олександр Чабан.

Чабан відмовився розповідати, за що саме закордонна фірма сплатила йому гонорар. “С какого перепугу я должен это рассказывать?” – зазначив він.

Додатково:

Бізнес-партнерами Соколова по польській фірмі, крім Runestone Partners, зазначаються три українці –  Ігор Галперін, Костянтин Анапрейчук та Олександр Степура.

Анапрейчик у своєму резюме вказує, що був членом правління  компанії Runestone Partners, посередника в контракті між Україною та Іраком. Степура  – засновник групи компаній “Карбон”, яка займається альтернативною енергетикою, системами фінансових переказів та безпілотниками “Скаетон”, які планують поставляти  на озброєння української армії.

Runestone Partners була не єдиним посередником у виконанні того контракту і з’явилася в ньому лише наприкінці 2013-го, незадовго до призупинення поставок.  Більшість посередників, яким заплатили за агентські і брокерські послуги за тим контрактом раніше від Runestone Partners, пов’язували з екс-очільником “Укрспецекспорту” та екс-міністром оборони часів Януковича Дмитром Саламатіним.

Загалом на агентські послуги українські підприємства планували витратити 82 мільйони  доларів, але через передчасний зрив контракту встигли заплатити лише 42 мільйони.

Будь як СБУ! Слідкуй за нами :)

Підписуйся на нашу розсилку. Лише найлютіше. Лише раз на тиждень!

І не забудь підписатись на наш YouTube та Телеграм

Маєш, що додати? Додай!

    Хочеш закинути нам тему? Закинь!

      Ми вплинули

      Держаудитслужба підтвердила ймовірну переплату на закупівлі респіраторів і передала матеріали поліції

      Після звернення юристів проєкту “Свої люди” (Bihus.Info) cпільно з ГО “Закарпатська варта” Держаудитслужба перевірила закупівлю респіраторів 8-ю міською лікарнею Львова і виявила ймовірну переплату у розмірі 148 тис грн.

      Ми вплинули

      Юрист проєкту “Свої Люди” допоміг журналістці виграти суд проти селищного голови – “ворога преси-2021”

      Суд відмовив Печенізькому селищному голові Олександру Гусарову у спростуванні журналістського матеріалу і стягненні з газети “Печенізький край” моральної шкоди в розмірі 5 000 грн. 

      Новини

      Bihus.Info з’ясували за скільки олігархи скупили у держави обленерго

      Журналісти отримали від Фонду держмайна документи, в яких описано: коли і за скільки держава продала олігархам обленерго. Виявилось, що під час продажу обленерго оцінили (і продали) в рази дешевше, ніж нині переоцінили при встановленні додаткового тарифу на ремонт електромереж.