Важливо
Новини

Мільйони для підсанкційних: де і за скільки агітувала “Пропозиція”

FacebookTwitterTelegram
Партія “Пропозиція”, або як її ще називають “партія мерів”, з’явилася влітку минулого року – напередодні місцевих виборів. Політсилу створили на тлі конфлікту мерів низки міст із центральною владою. Партія заявляла про наступ на права місцевого самоврядування та спроби Києва взяти під контроль усю вертикаль влади.

Дніпро стало базовим містом для цієї політсили. Адже її співзасновник – Борис Філатов, який і висувався від політсили на пост очільника міста. І якщо в більшості міст партія не змогла потрапити в місцеві ради, то у Дніпровській мерії у “Пропозиції” сьогодні найчисельніша фракція депутатів. 

Тож і не дивно, що відповідно до звіту про формування виборчого фонду, на передвиборчу кампанію Дніпровський осередок витратив чи не найбільшу суму – 36 млн грн. Для порівняння, Київський осередок витратив 4 млн грн, Чернівецький – 1,4 млн грн, Сумський – 392 тисячі.

Левову частку цієї суми – 25,8 млн грн – осередок витратив на оплату ефірів для розміщення агітаційних матеріалів на шістьох національних каналах. 

Найбільше “Пропозиція” заплатила телеканалу “Україна” олігарха Ріната Ахметова. За ефірний час каналу партія віддала 13,5 мільйонів. 5.1 млн грн. отримали від “Пропозиції” канали холдингу “Старлайтмедіа” олігарха Віктора Пінчука “ICTV” та “СТБ”. Канал “Прямий”, який все ще пов’язують з нардепом Петром Порошенком, отримав від партії 3,1 млн грн. Проросійські канали біглого підсанкційного нардепа Тараса Козака – “112” та “NewsOne” – збагатилися за рахунок “Пропозиції” на 4,5 млн грн. 

Які ж тези просував регіональний осередок, витрачаючи мільйони гривень? На телеканалах транслювалися рекламні ролики з гаслами про сильне місцеве самоврядування та про те, що Києву не видно чим живуть регіони.

Також на телеканалах висвітлювалася діяльність політичної партії “Пропозиція”, зокрема чергові та позачергові з’їзди політсили.

Окрім іншого, напередодні виборів Борис Філатов був учасником низки телевізійних ток-шоу. Це «Свобода слова» на ICTV, «Свобода слова Савіка Шустера» на «Україні», “Голос Народу” на “112”, “Ехо України” на “Прямому”,  вечірні ефіри на “NewsOne” та на “112”.

Іронічно, що після початку дії санкцій та блокування каналів “112 канал”, “NewsOne” та “Zik”, Борис Філатов розкритикував тих політиків, які виступали в ефірі цих каналів, а тепер підтримують їхнє закриття:

“Рішення про закриття трьох телеканалів – несподіване і, безумовно, вольове. Сподіваюся, що всі причетні прораховували наслідки і їх розуміють. Але я не про це. Дивно огидно виглядають ті вітчизняні політики, які ще вчора сиділи в ефірах 112-го та ін. А вже сьогодні “аплодують рішучим діям президента”. Це ж як треба вміти перевертатися у повітрі”, – написав Філатов у Facebook.  

Окрім національних каналів, “Пропозиція” купувала рекламу й у місцевих телевізійних медіа. Офіційно за розміщення агітаційної реклами та за участь у ефірах політсила заплатила майже 1,3 млн грн. Серед телеканалів – “Відкритий”, “34 канал”, “11 канал” та “Дніпро ТВ”. 

Ще 1,8 млн грн партія витратила на оплату ефірного часу на радіо. Серед станцій, яким платили – “Радіо Шансон”, “Наше Радіо”, “Русское Радио” – Україна”, “Радіо П’ятниця”, “Хіт Fm” та інші. 

Також майже 314 тисяч гривень на просування політсили в інтернеті отримало ТОВ “Маджері”. Цікаво, що у серпні 2021 року Рада Нацбезпеки застосувала персональні обмежувальні санкції проти керівника проросійського інтернет-видання “Страна.ua” Ігоря Гужви та афільованих з ним юридичних осіб. У списку цих юросіб – і згадане ТОВ “Маджері”.

Загалом на рекламу в Інтернеті партія віддала ще півтора мільйони гривень. Одна з компаній, ТОВ “Айк’ю Діджитал Груп”, яка від партії фірма отримала 126 тис грн., налаштовувала рекламу на сторінці у Facebook Бориса Філатова. 

Цікаво, що “Айк’ю Діджитал Груп” доволі успішно співпрацює з міською радою Дніпра. З початку 2020 року компанія уклала угод із Департаментами мерії на висвітлення діяльності міськради на більше ніж вісім мільйонів гривень. Співзасновник цієї фірми – Ігор Літвінов, є також в переліку засновників ТОВ “Газета “Наше місто”, яка раніше була комунальною. “Газета “Наше місто” також рекламувала під час передвиборчої кампанії партію “Пропозиція” та отримала за це майже 215 тис грн. 

До слова, звідки ці кошти партія взяла – ми сказати не можемо, адже політсила досі не опублікувала фінансовий звіт через надану партіям преференцію від Верховної Ради у вигляді можливості не подавати звіти на час дії в країні карантину. Тож поки лишається тільки радіти за новостворену політсилу через настільки потужну фінансову спроможність. 

Дар’я Твердохліб

Ця аналітика створена завдяки підтримці американського народу через Агентство Сполучених Штатів з міжнародного розвитку (USAID) у рамках проєкту, який реалізовується ГО «Канцелярська Сотня» за підтримки проєкту USAID «ВзаємоДія». Зміст є виключною відповідальністю авторів і необов’язково відображає погляди USAID чи Уряду Сполучених Штатів.

Народний депутат від “Слуги народу” Микола Тищенко все більше починає асоціюватися з ввіреним йому Закарпаттям. Якщо раніше нардеп регулярно потрапляв в київські скандали - з рестораном “Велюр”, що працював під час карантину, з тезою про “святкову” Чорнобильську трагедію чи з розкішним гулянням іменин дружини під час локдауну, то тепер скандали і курйози супроводжують його вже на Закарпатті. Тут через його бажання зняти якесь відео для соцмереж затримали літак “Київ-Ужгород”, тут він перевіряв туалети на місцевій митниці і тут же він змушував очільника цієї ж митниці говорити двома мовами.

Будь як СБУ! Слідкуй за нами :)

Підписуйся на нашу розсилку. Лише найлютіше. Лише раз на тиждень!

І не забудь підписатись на наш YouTube та Телеграм

Маєш, що додати? Додай!

    Хочеш закинути нам тему? Закинь!

      Новини

      Four Months of Russian Strikes on Odesa: Nine Dead, Including Two Children

      The full-scale war in Ukraine, initiated by the Russian Federation on February 24, has been going on for four months now. The “official” and top-priority plans that the Russian federal channels voiced in the first weeks now seem to have been forgotten even by the invaders themselves, whose actions increasingly demonstrate Russia's real intent — the destruction of Ukraine.

      Новини

      Чотири місяці російських ударів по Одесі: дев’ятеро загиблих, серед них – дві дитини

      Повномасштабна війна в Україні, яку 24 лютого розпочала російська федерація, триває вже чотири місяці. Про “офіційні” і першочергові плани, які федеральні канали озвучували в перші тижні, нині, здається, забули навіть самі окупанти, які своїми діями все відвертіше демонструють реальний задум росії - знищення України. 

      Новини

      “They act like bandits in the 90s, only instead of iron and blowtorch they have firearms”: Invaders Kidnap Activists in the Luhansk Region and Cut Off the Region from Communications

      The Russian-Ukrainian war began on February 20, 2014, when Russian mercenaries invaded Crimea and the Donbas. The invaders "annexed" the peninsula to Russia and formed pseudo-republics in the Donetsk and Luhansk regions. Eight years later, Russia restored its forces on the borders and launched a full-scale war against Ukraine. In the territories that were occupied by Russian troops after February 24, the occupiers committed atrocities, pillaged, raped and tortured people.